1 mei, Dag van de Arbeid: Samen op straat voor onze toekomst

Webredactie

1 mei is al meer dan 120 jaar de dag waarop de werkende mensen hun internationale solidariteit tonen, hun stem laten horen en samen hun eisen op straat brengen. Zo een dag is vandaag meer dan ooit nodig. We staan op een kruispunt in de politiek. Rechtdoor is de weg die we nu dertig jaar bewandeld hebben. Een weg van meer marktwerking en meer mensen die uit de boot vallen. Het is de weg van de private rijkdom en de publieke armoede. Dat is een doodlopende weg. Beter slaan we linksaf, naar de toekomst. Voor een samenleving waarin we in elkaar geloven en niet in het maximaal profijt. Dit jaar stappen we met de PVDA op rond drie centrale thema's: rechtvaardige belastingen, recht op werk en strijd tegen armoede.

Antwerpen

Stap op met de PVDA en geef een krachtig signaal voor een super sociale toekomst. We spreken af om 10u op de Leopold De Waelplaats. We voorzien koffiekoeken en livemuziek.

Lees meer over de viering van 1 mei in Antwerpen in dit artikel. Blijf op de hoogte van dit event via Facebook

Brussel

Ter gelegenheid van de Dag van de arbeid wil de PVDA de Beurs omsingelen. Laat ons tegenover de liberale logica de waarden van solidariteit zetten om zo een sociale toekomst uit te bouwen. "Eerst de mensen, niet de beurs", zal onze slogan zijn bij deze actie. Om 14u sluiten we aan bij de stoet van het ABVV op het Fontainasplein.

Blijf op de hoogte van dit event via Facebook.

Aalst/Dendermonde

Afspraak om 10u op de Houtmarkt in Aalst (we komen samen om 9u15 aan de voorkant van het station) en/of om 15u30 op de Grote Markt in Dendermonde.

Meer info vind je hier. Blijf op de hoogte van dit event via Facebook

Brugge

We verzamelen om 10u in de Langestraat ter hoogte van de pleintjes Gerechtshof of Bauhaus.

Meer info kan u hier vinden. Blijf op de hoogte van dit event via Facebook.

Gent

In Gent staat alles in het teken van een rechtvaardige fiscaliteit. Het kan niet dat poetsvrouwen meer belastingen betalen dan multinationals. PVDA Gent laat de kuisvrouwen schoon schip maken in het Belgische belastingssysteem.

Afspraak om 10u, aan het Woodrow Wilsonplein. Aan 't Zuid, zoals we zeggen.

Blijf op de hoogte van dit event via Facebook

Leuven

We verzamelen om 11u00 op het Martelarenplein3000 Leuven.

Meer info kan je hier vinden.

Mechelen

Stap ook mee met de PVDA in de Mechelse 1 mei-stoet en geef een krachtig signaal voor een super sociale toekomst. We spreken af om 13u op de IJzerenleen.

Meer info kan je hier vinden. Later die dag is er ook een 1 Mei-fiesta in zaal Plaon.

Mol

We spreken af om 10u aan de Rozenberg in Mol, op de parking tegenover het Volkshuis.

Meer info kan je hier vinden.

Willebroek

We bouwen een feestje! Afspraak donderdag, 1 mei, 2014  om 14:00 op het L. Denaeyerplein.