De actie in Brussel op 22 september vorig jaar. (Foto Solidair, Martine Raeymaekers)

Alternatieve Septemberverklaring van Hart boven Hard

Webteam PVDA

‘Onze samenleving is méér waard.’Onder die slagzin gaat de burgerbeweging Hart boven Hard nu maandag, vergezeld van een stoet reuzen, een nieuwe Alternatieve Septemberverklaring afgeven.

De beweging signaleert ‘grote onrust en onzekerheid over de impact van één jaar regeringswerk’. Hart boven Hard heeft gewerkt aan een overzicht van hoe hard Vlaanderen wordt getroffen door het gevoerde beleid en stapt met die eerste resultaten naar het parlement om de politieke gezagsdragers te confronteren met de weerslag van hun beslissingen.

De aangekondigde reuzenactie aan het Vlaams Parlement komt precies een jaar na de oprichting van Hart boven Hard als een brede beweging die opkomt voor de blijvende kwaliteitszorg rond basisrechten en die ageert tégen de uitzichtloze broeksriempolitiek. Met één diepe overtuiging: ‘Er is wél een alternatief!’

De Partij Van De Arbeid juicht het toe hoe Hart boven Hard aan ‘belangenverstrengeling’ doet, niet alleen in woorden maar vooral in daden. De maatregelen van de Vlaamse en federale regering treffen iedereen. Met deze actie en daarnaast de aanloop naar de Nationale Betoging van 7 oktober komt het sociale verzet op toerental. De PVDA steunt de oproep om 7 oktober te laten uitgroeien tot een bredere betoging van alle lagen van de bevolking: arbeiders, bedienden, middenveldorganisaties, boeren, studenten…

De PVDA roept haar leden op tot deelname aan deze actie en aan de activiteiten van de beweging maandagavond o.a. in Antwerpen, Gent en Kortrijk.

Meer info op het Facebookevenement van Hart boven Hard en op www.hartbovenhard.be