Foto Solidair, han Soete

Comac op weekend vol solidariteit met de vluchtelingen

Jos D'Haese

Comac, de jongerenbeweging van de PVDA, schoot al snel in actie toen de omvang van de vluchtelingencrisis duidelijk werd: praktische hulp verlenen, steun omhalen, manifestaties organiseren... Comac organiseert van vrijdag 30 oktober tot zondag 1 november een weekend van solidariteit met de vluchtelingen. Misschien een idee voor jouw kroost?

Comac, de jongerenbeweging van de PVDA, schoot al snel in actie toen de omvang van de vluchtelingencrisis duidelijk werd. Van mee gaan helpen aan het ontbijt voor de mensen die in de rij voor de Dienst Vreemdelingenzaken stonden over spullen inzamelen tot meedoen aan steunacties, overal kwamen de leden in actie.

Van vrijdag 30 oktober tot zondag 1 november organiseert Comac nu ook een weekend vol solidariteit met de vluchtelingen.

• Om de verhalen achter de cijfers te leren kennen. Wie zijn die mensen, die hebben en houden achterlaten voor een onzekere toekomst in Europa?
  • Om het bredere plaatje te begrijpen. Waarom slaan mensen op de vlucht? En waarom liep de opvang in België vanaf het begin mis?
  • Om engagement op te nemen, om kinderen en jongeren op de vlucht een 'gewone', aangename namiddag te doen beleven.
  • Om in actie te komen, om het beleid op haar verantwoordelijkheid te wijzen. Onze toekomst zal er een zijn van samenwerking en solidariteit, niet van uitsluiting en gesloten grenzen!
  • Om solidariteit in een breed perspectief te zien, in de strijd voor een andere maatschappij: tegen oorlog, voor het behoud van een leefbare planeet, voor de mensen eerst, niet de winst.

Het weekend gaat door in de Brusselse jeugdherberg De Waterman en staat open voor jongeren tussen 14 en 20 jaar die op de middelbare school zitten. Iets voor jouw kroost?

Schrijf ze dan snel in via deze link. Het weekend kost 25 euro.
• Facebook-evenement

Foto Solidair, han Soete