De maat is vol: op 14 december allen samen tegen inleveringsregering

De regering verlaagde onze koopkracht, snoeide in onze pensioenen en lacht ons nu vierkant uit. Daarom roept de PVDA iedereen op om nu vrijdag 14 december mee actie te voeren. Rode hesjes, groene hesjes, gele hesjes, allemaal samen tegen deze inleveringsregering.

Kinderarmoede, stijgende werkdruk, hoge brandstofprijzen: daar valt de regering niet over. Integendeel, N-VA, Open Vld en CD&V steken hun middelvinger op naar gele hesjes die meer koopkracht eisen, klimaatbetogers die hun stem laten horen, en vakbondsmilitanten die opkomen voor eerlijke belastingen, hoger loon en een menswaardig pensioen.

“Koopkracht en klimaat, dat is onze prioriteit”, zei premier Charles Michel toen hij zijn nieuwe regering – zonder N-VA – voorstelde. Dat is de mensen gewoon in het gezicht uitlachen. Het is net zijn rechtse regering die bespaart op ons pensioen en die de btw op energie heeft verhoogd van 6 naar 21 procent. Wonen, water, energie: alles wordt duurder.

Schaamteloos

Minister Johan Van Overtveldt (N-VA) neemt zelf ontslag, maar krijgt wel nog twee jaar lang zijn loon van 10.000 euro per maand uitbetaald, plus twee voltijdse medewerkers.

Politici als Jo Vandeurzen (CD&V) strijken afscheidsvergoedingen op tot 428.000 euro. Pure zelfbediening! Alle klassieke partijen graaien mee, ook Vlaams Belang. De PVDA is de enige partij die het loon van alle ministers wil halveren.

Stop de sociale afbraak

“Voka is mijn baas”, zei Bart De Wever, en dus belooft de N-VA om alle rechtse maatregelen van de nieuwe regering-Michel II in het parlement mee goed te keuren. Vergis je niet! Langer werken voor minder pensioen, nul procent loonsverhoging en nieuwe besparingen: dat is de echte agenda van de N-VA.

De maat is vol. Stop de Voka-coalitie.

De PVDA eist:

• pensioen op 65 jaar
  • 6% btw op energie
  • recht op loonsverhoging
  • gratis en beter openbaar vervoer
  • miljonairstaks nu!

Versterk het sociaal verzet

De PVDA roept iedereen op om op vrijdag 14 december mee actie te voeren voor onze pensioenen en voor onze koopkracht.