Foto Solidair, Salim Hellalet

De Progressieve Ronde van Antwerpen

Webredactie

Drie jaar stadsbestuur gewikt en gewogen. Wat betekent dat voor de Antwerpenaren? Tijdens de Progressieve Ronde van Antwerpen maakt de PVDA de balans op en blikt vooruit naar de toekomst.

"De Progressieve Ronde van Antwerpen is een kwestie van democratie", vertelt Peter Mertens, nationale voorzitter van PVDA en gemeenteraadslid in Antwerpen. "Drie jaar na de gemeenteraadsverkiezingen gaan wij verantwoording afleggen in de volkswijken en bespreken hoe we samen onze sociale oppositie verder zetten".

Kom naar één van de vier infomomenten waarin we onze Antwerpse woordvoerders op je loslaten. Je kan mee debatteren over de problemen die er in Antwerpen echt toe doen in:

• Deurne: Dinsdag 15 maart om 20 u: Ons Gildenhuis, Merksemsesteenweg 30
  • Antwerpen: Donderdag 17 maart om 20u: Zuiderpershuis, Vlaamse Kaai 14
  • Wilrijk: Zaterdag 19 maart om 15u: Valaarhof, Letterkundestraat 133
  • Borgerhout: Vrijdag 25 maart om 20u: Rataplan, Wijnegemstraat 27

Wat doen we eraan?

• Van containerpark tot turteltaks: alles wordt duurder
  • 1 op 4 Antwerpse kinderen groeit op in armoede
  • Miljoenen euro’s cadeau aan containermultinationals
  • 1 op 4 jongeren verlaat de school zonder diploma
  • Torenhoge huurprijzen en een wooncrisis

PVDA heeft een positieve visie op de stad

Dat laten we zien in Borgerhout waar Zohra Othman (PVDA), schepen van jeugd, met een laagdrempelig, open aanbod acht keer meer jongeren bereikt dan voordien.

Dat laten we zien in Deurne en Hoboken, waar de artsen van Geneeskunde voor het Volk gratis geneeskundige zorgen bieden aan duizenden Antwerpenaren.

Dat laten we zien in de Antwerpse gemeenteraad waar Peter Mertens (PVDA) het stadsbestuur het vuur aan de schenen legt. Hij werd door Het Laatste Nieuws uitgeroepen tot “oppositiekampioen”. Dat kon hij alleen worden dankzij de input van wijkorganisaties, sociale verenigingen, bewonersgroepen, vakbondsdelegaties en jeugdhuizen.

Facebook-evenement