(Foto Solidair, Salim Hellalet)

De stem van de straat: geen #‎Turteltaks vanaf 1 maart!

Webteam PVDA

Zowat iedereen is het erover eens. En ook Het Laatste Nieuws schrijft nu onomwonden: “Schaf die Turteltaks toch af.” De tijd is rijp om de Turteltaks weg te krijgen. Reden te meer om op 28 februari massaal naar Brussel te komen voor PayBackDay. Het programma van deze protesthappening ligt vast.

De petitie tegen de Turteltaks loopt als een trein. Overal waar we mensen aanspreken, blijkt duidelijk dat zowat iedereen die onrechtvaardige Turteltaks weg wil. En snel.

Ook Luc Van der Kelen, politiek commentator bij de krant Het Laatste Nieuws, vindt de Turteltaks te belachelijk voor woorden: “Men moet ophouden de burgers verantwoordelijk te stellen voor ronduit idiote beslissingen als het met subsidies verbranden van hout”, schrijft hij vandaag. “De grote meerderheid van de Vlamingen moet weten wie verantwoordelijk is voor de catastrofe met de groene stroom. Die mensen dragen zelf geen enkele schuld en hebben er geen voordeel uit gehaald. Dat hebben anderen gedaan. Die taks is bijgevolg oneerlijk en onrechtvaardig.”

De tijd is rijp om de Turteltaks de genadesteek toe te dienen. Kom naar de #‎PayBackDay, laat Turtelboom en co zien dat we met velen zijn, en dat we het menen. We gaan door tot de #turteltaks weer ingetrokken wordt: it’s payback time.

Het programma van de protesthappening tegen de Turteltaks ligt ondertussen vast.

We protesteren op de beats van NoMoBS, de sound van Aral & Sauzé en de blues van The Night Time Heroes. Aangemoedigd door Peter Mertens en Raoul Hedebouw. Ook naast het podium valt er heel wat te beleven Of wat dacht je van spinning op Turtelfietsen en figureren in de Turtelmovie? Voor de kleinsten is er een springkasteel en een schminkstand.

Tot op 28 februari in Brussel!
Tip: meld je aan op https://www.facebook.com/events/975998479128217/

Reacties

Hoe druft men de mensen nu al een afrekening voor de energie toe te sturen moet de gewone man nog niet genoeg betalen ? mensen die hum ganze leven gewerkt en bijgedragen hebben nu nogmaals 100 euro meer te laten betalen