Electrabel & co maken onze stroomfacturen extra duur

Axel Bernard

Het staat vandaag te lezen in alle kranten: we worden opgelicht waar we bij staan. Electrabel & co smeren ons veel te dure stroomcontracten aan. De vrije markt betekent blijkbaar: de ultieme vrijheid voor Electrabel & co om de consumenten te beliegen en te bedriegen, reageert Tom De Meester (PVDA).

Wij Belgen betalen veel te veel voor onze energiefactuur. Voor elektriciteit bijvoorbeeld, kozen zowat 2,5 miljoen gezinnen voor een van de duurste producten. Nauwelijks 130.000 kozen voor een van de goedkopere tariefformules. Dat blijkt uit een studie van de CREG, de federale energieregulator.

Oorzaak ligt bij de energieleveranciers, waaronder Electrabel. Die doen er alles aan om in de eerste plaats hun duurste producten te promoten.

"De Belgen moeten leren om beter te vergelijken", zegt de CREG. Tom De Meester, energiewatcher van de PVDA, reageert: “Excuseer? De schuld ligt niet bij de consumenten, maar bij de energiemaffia. De vrije markt betekent: de ultieme vrijheid voor Electrabel & co om de consumenten te beliegen en te bedriegen. Tijd voor actie!”

Reacties

Vind het schandalig hoe het allemaal is elke maand 250 euro en we verbruiken minder