Foto Solidair, Salim Hellalet

Erkenning PVDA als nationale partij: opnieuw uitgesteld!

Webredactie

Wordt de PVDA erkend als nationale partij? Het antwoord op die vraag werd vandaag verwacht. Maar de 'Controlecommissie betreffende de Verkiezingsuitgaven en de Boekhouding van de politieke partijen' besliste opnieuw haar oordeel uit te stellen.

Raoul Hedebouw, volksvertegenwoordiger en nationaal woordvoerder voor de PVDA, bevestigt: "Vrienden en kameraden. Dit korte bericht om te melden dat de commissie die haar advies moest uitbrengen of de PVDA ja dan neen erkend wordt als nationale partij, haar beslissing opnieuw heeft uitgesteld. Voor de derde (!) keer al. De meerderheidspartijen raken het niet eens over de kwestie. Een nieuwe commissie wordt samengeroepen in september met een reeks nieuwe vragen om te bekijken of de PVDA werkelijk een nationale partij is. Kunnen jullie dit zich voorstellen?! Uren en uren vergaderingen en commissies, louter om te tonen dat er nog een nationale partij is in België. Soit, we zetten dit technisch-politiek-financieel gevecht verder.”

Lees ook: PVDA legt nieuwe elementen op tafel voor erkenning als nationale partij