Jos D'Haese

Heel wat media-aandacht voor Jos D'Haese, lijsttrekker PVDA+ Antwerpen

Webredactie

21 jaar is hij. En letterlijk in de wieg gelegd voor politiek. Zijn moeder, Mie Branders, is districtsraadslid in Hoboken. De media berichten dat hij het jongste parlementslid ooit kan worden. Volgens de Gazet van Antwerpen is er duidelijk nood aan een jonge stem in de politiek. In het editoriaal van de krant lees je: "uit het protest tegen bijvoorbeeld de GAS-boetes blijkt dat veel jongeren vinden dat de meeste andere partijen niet naar hen luisteren". Lees wat de andere kranten schreven en maak kennis met Jos D'Haese, een student geneeskunde, die zijn blok combineert met politieke ambities.

Lex Moolenaar schrijft in het editoriaal van de Gazet van Antwerpen hoe evident het is dat Peter Mertens de Kamerlijst trekt. Die is dankzij zijn bestseller "Hoe durven ze?" en de doorbraak tijdens de Antwerpse gemeenteraadsverkiezingen "niet meer weg te denken uit de politiek", aldus Lex Moolenaar.

Over de keuze voor Jos D'Haese schrijft hij dit: "Voor de Vlaamse verkiezingen schuift de partij een verrassende lijsttrekker naar voor: Jos D'Haese, een pas 21-jarige student geneeskunde en Antwerps boegbeeld van de linkse studentenvereniging Comac. Hij is piepjong, maar wel opgevoed met politiek, want zijn moeder is Mie Branders, de arts voor het volk die in 2000 in Hoboken het allereerste verkozen districtsraadslid van de PVDA was."

Over de verkiezingskansen van PVDA+ in mei 2014 zegt Lex Moolenaar dit: "De geschiedenis leert dat politieke partijen die erin slagen om zichzelf in de metropool op de kaart te zetten, daarna ook doorbreken in de rest van Vlaanderen."

PVDA+ haalde tijdens de gemeenteraadsverkiezingen in 2012 in de stad Antwerpen immers 8 procent van de stemmen binnen. En sprong daarmee over Groen en Open VLD.

Lees "PVDA+ kan opnieuw voor de verrassing zorgen" in de Gazet van Antwerpen

Nog meer media-aandacht

• Jos D'Haese en Peter Mertens op ATV

• Artikel in het Nieuwsblad