In het spoor van Peter Mertens op ManiFiesta

Waar kun je de voorzitter van de PVDA dit jaar terugvinden op ManiFiesta op 8 en 9 september? Blijkt dat hij zich gaat storten op poëzie, en op Marx en theater. En helemaal niet te missen is zijn toespraak op het Centraal Moment.

Over #Marx, zaterdag om 12.00 u., PVDA Plaza

“Woede tegen onrecht is de hoogste vorm van liefde.” Met die woorden eindigt de monoloog “Marx” van Stefaan Van Brabandt, gespeeld door acteur Johan Heldenbergh. Het theaterstuk trekt nokvolle zalen in Vlaanderen en legt krachtig uit hoe de ideeën van Karl Marx ook vandaag nog gelden. In de PVDA Plaza gaat de auteur samen met Peter Mertens in op de vraag: hoe waardevol is het werk van Karl Marx vandaag nog om een nieuwe maatschappij op te bouwen?

Poëzie, zaterdag om 15.30 u., tent PVDA Antwerpen.

Het is een jaarlijkse traditie op ManiFiesta. Het onvergetelijke poëziemoment waarbij Warre Borgmans op zijn heel eigen manier een aantal gasten ontvangt in de canapé. Niet voor een politiek vraaggesprek. Maar voor een gedicht. En dit jaar, worden het enkel gedichten van vrouwen. En zijn de gasten: Mie Branders, Peter Mertens, Lise Vandecasteele en Jos D’Haese. Welkom!

Kandidatenvoorstelling, zaterdag om 16.30 u, tent PVDA Antwerpen

De rebellen met een groot hart die de kieslijst van PVDA Antwerpen bevolken stellen zich aan u voor.

Centraal Moment, zondag om 15.30 u., Main Stage

Het Centraal Moment van ManiFiesta is het knallende hoogtepunt van het Feest van de Solidariteit. Elk jaar komen duizenden bezoekers op zondagnamiddag samen voor de Main Stage. Vakbondsleiders – rood en groen – nemen er het woord en leggen uit wat de uitdagingen en de plannen zijn voor de sociale strijd. Het zijn toespraken waar telkens wordt naar uitgekeken, want de regering blijft haar besparingsbeleid voortzetten met aan de ene kant aanvallen op de pensioenen en aan de andere kant fiscale cadeaus voor de rijken.

Op het Centraal Moment komen ook de internationale gasten aan het woord, net als PVDA-voorzitter Peter Mertens. Ook hij heeft het over de uitdagingen waar de partij en de hele sociale beweging voor staan. En vlak voor de gemeenteraadsverkiezingen is het ook uitkijken naar de ambities van de PVDA op dat vlak.

En wat is jouw programma op ManiFiesta?

(klik op de afbeelding om te vergroten, zaterdag + zondag)