Nieuwjaarsrecepties van de PVDA: feestjes, bubbels en … grote ambities.

Webredactie

“We leven in bijzondere tijden.” Terugkijkend op het voorbije jaar, is dat het minste wat we kunnen zeggen. Maar we blikken ook graag vooruit. En waar kan dat deze tijd beter dan op onze nieuwjaarsrecepties?

2018 was het jaar waarin de PVDA haar aantal lokale mandatarissen meer dan verdriedubbelde. Liefst 169 verkozenen legden ondertussen de eed af in gemeente- en provincieraden over heel het land. Authentiek links krijgt zo een stevige verankering in heel wat centrumsteden en gemeenten. Daar heffen we graag het glas op.

Het voorbije jaar toonde de “regering van de schande” zich opnieuw vastberaden om onverminderd door te zetten op haar koers van sociale afbraak enerzijds en privileges voor het establishment anderzijds. Maar ze kreeg ook te maken met een niet aflatende sociale strijd die heel wat opmerkelijke successen noteerde. Op de strijdvaardigheid en het succes willen we graag klinken.

Er ligt een belangrijk en uitdagend 2019 voor ons. Een jaar dat van start gaat met een nieuwe verkiezingsstrijd. We willen ook in het parlement verder doorbreken en onze fractie versterken met onder meer Peter Mertens. We drinken alvast op een nieuwe overwinning.

Aan het eind van het voorbije jaar trakteerde de politieke elite ons nog op een beschamend circus. Dat spel spelen we niet mee. Wij zullen campagne voeren rond thema’s die er écht toe doen: betere lonen, goede werkomstandigheden, pensioenen, gratis openbaar vervoer, consequente klimaatmaatregelen … Dat zijn de thema’s waar mensen van wakker liggen, zoals het sociale verzet van onder meer de gele hesjes aantoont.

De PVDA nodigt je graag uit op een van haar recepties om samen dit spannende nieuwe jaar en een nieuwe verkiezingscampagne in te zetten. Op 18 januari verwelkomen Peter Mertens en Raoul Hedebouw je graag in Antwerpen, waar de nieuwe campagne officieel van start gaat. Van harte welkom!

Provincie Antwerpen

Antwerpen (Provincie Antwerpen) | Vrijdag 18 januari om 18 uur | Zuiderpershuis, Waalsekaai 14, 2000 Antwerpen | Met Peter Mertens en Raoul Hedebouw | Meer info op Facebook

Boom | Zaterdag 26 januari om 14 uur 30 | Feestpaleis, Colonel Silvertopstraat 13, 2850 Boom | Met Peter Mertens | Meer info op Facebook

Brasschaat | Zondag 27 januari om 15 uur 30 | Zaal d’Ouwe Kerk, Lage Kaart 644, Brasschaat | Met Raoul Hedebouw | Meer info op Facebook

Geel | Zaterdag 19 januari om 19 uur 30 | Wijnhuis, Stationstraat 56, 2440 Geel | Met Peter Mertens | Meer info op Facebook

Heist-op-den-Berg | Vrijdag 1 februari om 19 uur 30 | Cultuurcentrum Zwaneberg, Cultuurplein 1, 2220 Heist-op-den-Berg | Meer info op Facebook

Mechelen | Vrijdag 25 januari om 19 uur | De Plaon, Overheide, Eksterstraat 100, 2800 Mechelen | Met Peter Mertens | Meer info op Facebook

Mortsel | Zondag 27 januari om 17 uur | Parochiezaal Johannes XXIII, Heilig-Kruisstraat 20, 2640 Mortsel | Met Peter Mertens | Meer info op Facebook

Puurs (Klein-Brabant) | Donderdag 24 januari om 20 uur | Fortcafé 'De Batterie', Fortbaan 2, 2870 Puurs | Met Peter Mertens | Meer info op Facebook

Turnhout | Zaterdag 19 januari om 20 uur | Het Gevolg, Otterstraat 31, 2300 Turnhout | Met Peter Mertens | Meer info op Facebook

Brussels Hoofdstedelijk Gewest

Brussel | Zaterdag 9 februari om 18 uur | School Les Trèfles (Metro Het Rad), Delwartstraat 38, 1070 Anderlecht | Meer info op Facebook

Provincie Limburg

Hasselt (Provincie Limburg) | Vrijdag 1 februari om 18 uur | Katarinazaal, Nicolaas Cleynaertslaan, 3500 Hasselt | Met Raoul Hedebouw | Meer info op Facebook

Provincie Oost-Vlaanderen

Aalst | Vrijdag 1 februari om 18 uur 30 | Feestzaal ABVV, Houtmarkt 1, 9300 Aalst | Meer info op Facebook

Gent (Provincie Oost-Vlaanderen) | Vrijdag 25 januari om 18 uur 30 | De buurtloods, Patrijsstraat 10, 9000 Gent | Meer info op Facebook

Geraardsbergen | Zondag 27 januari om 10 uur 30 | Groen Kruiske, Denderstraat 13, 9500 Geraardsbergen | Meer info op Facebook

Ronse | Zaterdag 19 januari om 16 uur | Café The Clubman, Kleine Markt 2, 9600 Ronse | Met Dirk Tuypens | Meer info op Facebook

Sint Niklaas (Waasland) | Zaterdag 19 januari om 20 uur | Forum Da Vinci, Parklaan 89, 9100 Sint Niklaas | Met Tom De Meester | Meer info op Facebook

Wetteren (Melle-Wetteren-Destelbergen) | Zaterdag 2 februari om 18 uur 30 | De Poort, Markt 27, 9230 Wetteren | Meer info op Facebook

Zelzate | Zaterdag 19 januari om 19 uur | De Krekel, Emiel Caluslaan 9, 9060 Zelzate | Meer info op Facebook

Provincie Vlaams Brabant

Leuven | Zaterdag 2 februari om 17 uur 30 | De Appeltuin, Weldadigheidsstraat 74, 3000 Leuven | Meer info | Facebook

Vilvoorde | Zaterdag 9 februari om 17 uur 30 | SBS De Kastanjelaar, Perksestraat 125, 1800 Vilvoorde | Met Raoul Hedebouw l Meer info  | Facebook

Provincie West-Vlaanderen

Bredene (Provincie West-Vlaanderen - noord) | Zaterdag 19 januari om 18 uur | Staf Versluyscentrum, Kapelstraat 76, 8450 Bredene | Met Raoul Hedebouw | Meer info op Facebook

Kortrijk (Provincie West-Vlaanderen -  zuid)| Zaterdag 2 februari om 18 uur | De Scala, Pluimstraat 7, 8500 Kortrijk | Meer info op Facebook

Wallonië:

Provincie Henegouwen

Bergen (Borinage) | Vrijdag 25 januari om 18 uur 30 | Salle CALVA, Rue Adolphe Pecher 1, 7000 Mons | Meer info op Facebook

Charleroi | Zaterdag 26 januari om 17 uur | Bois du Cazier, salle des machines, 80 rue du Cazier, 6001 Marcinelle | Met Raoul Hedebouw | Meer info op Facebook

Doornik (Henegouwen west) | Vrijdag 18 januari om 18 uur | Vitrine Fraîche, rue de la Cordonnerie 11,13, Tournai | Met Marco Van Hees | Meer info op Facebook

La Louvière | Vrijdag 18 januari om 17 uur | Rue de Bouvy 65, 7100 La Louvière | Meer info op Facebook

Provincie Luik

Luik (Provincie Luik) | Vrijdag 25 januari om 18 uur | Espace Georges Truffaut, Salle des Fêtes de Droixhe, Avenue de Lille 5, 4020 Luik | Met Raoul Hedebouw | Meer info op Facebook

Verviers | Vrijdag 1 februari om 18 uur | Les Minières, Place Général Jacques 5, 4800 Verviers | Met Raoul Hedebouw | Meer info op Facebook

Provincie Luxemburg

Bertrix (Provincie Luxemburg) | Zaterdag 26 januari om 17 uur | Maison Du Village, Place Des Trois Fers 13, 6880 Bertrix | Met Marco Van Hees | Meer info op Facebook

Provincie Namen

Namen (Provincie Namen) | Zaterdag 19 januari om 18 uur 30 | Salle Hastimoulin, rue de l'Industrie 145, 5002 Saint-Servais | Meer info op Facebook

Provincie Waals Brabant

Wavre (Provincie Waals Brabant) | Zaterdag 26 januari om 16 uur | Salle Des Fêtes du Collège Notre Dame, Rue de la Fabrique, 1300 Wavre| Met David Pestieau | Facebook

Reacties

Graag wens ik mij in te schrijven voor de nieuwjaarsreceptie te Bredene en te Kortrijk. Met dank en vriendelijke groeten.
Inschrijven of verwittigen voor deelname aan een receptie doe je best via de regio zelf. Info via de Facebooklink.