Op stap met de PVDA op 1 mei

Webteam PVDA

1 mei is al sinds het jaar 1886 een dag van strijd. Toen om de achturendag ingevoerd te krijgen. Vandaag strijden we opnieuw voor een sociaal alternatief. De PVDA roept al haar leden op om op 1 mei deel te nemen aan de verschillende manifestaties in het hele land.

Alle 1 meiactiviteiten per provincie

Antwerpen

Strijdmeeting

Aan de vooravond van 1 mei op 30 april om 20 uur organiseert PVDA Antwerpen een strijdmeeting "De maat is vol" met volgende sprekers: Rita Coeck (ACOD Tram Bus Metro) • Samuel Meegens (CGT Frankrijk) • Eva Brumagne (Femma) • Lieve Cox (ACV Antwerpen) • Peter Mertens (PVDA). Zaal De Winkelhaak in de Lange Winkelhaakstraat 26, 2060 Antwerpen.

Antwerpen

1 mei 2016 Antwerpen. Stap op met PVDA en verhef je stem.
Afspraak op 1 mei om 10u op de Leopold De Waelplaats, links van het Museum. Met koffiekoeken, animatie, sfeer en speech van PVDA-voorzitter Peter Mertens. Rond 11u vertrekt optocht naar de Grote Markt.

Herentals

1 mei-optocht Kempen: voor de miljonairstaks, tegen het gepamper van de Panama-profiteurs. Samen met PVDA Zuiderkempen, PVDA Geel, PVDA Turnhout, PVDA Mol en PVDA Herentals.
Afspraak in Herentals op 1 mei om 11u op de Grote Markt.

Mechelen

Afspraak op 1 mei om 13u op de Haverwerf/Lamotsite. PVDA neemt deel aan de optocht. Achteraf optreden door Jo Swinnen met Nite Spirit.

Willebroek

Op de avond van 30 april neemt de PVDA deel aan de 1mei-optocht in Willebroek. Op 1 mei zelf, zal PVDA-Willebroek aanwezig zijn met een stand op de Willebroekse 1mei-markt.

Brussels Hoofdstedelijk Gewest

Strijdmeeting

Informatie- en mobilisatiemeeting van PVDA Brussel op vrijdag 29 april. Verschillende genodigden, waaronder onze Franse kameraden, zullen bespreken wat er op het spel staat: Peter Mertens (voorzitter PVDA) • Camille Lainé (algemeen secretaris van de Franse MJCF) • Felipe Van Keirsbilck (algemeen secretaris CNE) • Jean-François Tamellini (federaal secretaris ABVV) • Sofie Ostyn (jongerenpermanent LBC)
Jean-Pierre Mercier (delegee van de Franse vakbond CGT bij Peugeot Citroën). Erasmushogeschool, Bloemenhofplein. 1000 Brussel vanaf 18 uur.

Optocht

Gemeenschappelijke oproep van de PVDA (Brussels Gewest) en de Parti Communiste (Fédération Bruxelles) om te manifesteren op zondag 1 mei 2016.
Afspraak om 13u aan het Sint-Jansplein, 1000 Brussel.
Na enkele 1 meitoespraken vertrekken we naar het ABVV-feest aan het Rouppeplein.

Limburg

Tongeren

De 1 mei viering gaat door in Tongeren. PVDA Limburg is aanwezig op de infomarkt op het Vrijthof vanaf 10u00 en neemt deel aan de optocht vanaf 11u30.

Oost-Vlaanderen

Aalst

Voor de 1 mei optocht verzamelt de PVDA op zondag 1 mei om 10 uur op de Houtmarkt te Aalst.

Dendermonde

Voor de 1 mei optocht verzamelt de PVDA op zondag 1 mei om 16 uur op de Grote Markt te Dendermonde.

Gent

Komt dat zien! De uittocht van de miljonairs naar hun offshores in Panama, op de Gentse 1 meistoet.
Trek je chiqueste kleren aan, zet je panamahoed op en doe mee in het blok van PVDA op de 1 meistoet in Gent. De vermogensvlucht van de 1% naar exotische offshores blijft niet langer verborgen.
Handen af van de 38u week! Stop de Panamaprofiteurs!
1 mei, Woodrow Wilsonplein in Gent om 10 uur.

Geraardsbergen

Op zaterdag 30 april organiseert PVDA Geraardsbergen/Brakel/Lierde haar jaarlijkse feest rond de dag van de arbeid.
‘s Middags staan er kinderanimatie, een wandeltocht en volksspelen op het programma. ’s Avonds is er muziek en ambiance. Doorlopend is er voldoende eten en drinken en muziek.
Zaterdag, 30 april vanaf 14u00 in De Koning van Engeland (bij den absjaar). Kohoorstraat 2. 9500 Zarlardinge

Info. Facebook

Vlaams-Brabant

Leuven - Kessel-Lo

Op zondag 1 mei doet PVDA-Vlaams-Brabant mee aan de optocht van ABVV. Deze vertrekt op het Martelarenplein om 10 uur. We verzamelen om 9u30.

Ook op 1 mei is er een gratis solidariteitsfeest vanaf 12u30 tot 18u30 op het Baron August de Becker Remyplein in Kessel-Lo met livemuziek, wereldkeuken en kinderanimatie. Optredens van De Rupelsoldaten, Pastis en Alpacas.

InfoFacebook.

West-Vlaanderen

Brugge

Voor de 1 mei optocht verzamelt de PVDA op zondag 1 mei om 9u45 aan Bauhaus Hostel in de Langestraat 133-137 Brugge.

Oostende

Voor de 1 mei optocht verzamelt de PVDA op zondag 1 mei om 9u45 aan De Noordstar, Jules Peurquatstraat 27 in Oostende.

Later meer