Panama Papers: stuur een protestmail naar de minister van Financiën

Webredactie

De regering pampert degenen die hun geld in belastingparadijzen parkeren en blijft het geld om het gat in de begroting te dichten, zoeken bij de gewone burgers. Niet akkoord? Stuur een mail naar de minister van Financiën, om hem te zeggen dat hij het geld bij de Panamaprofiteurs moet halen, en niet in onze zakken.

Wanneer gaat deze regering eindelijk stoppen met ons te doen betalen in plaats van het geld te halen bij de grote vermogens?

Klik hier om een protestmail te sturen naar minister van Financiën Johan Van Overtveldt.

De Panama Papers tonen glashelder hoe de grote vermogens massaal gebruik maken van belastingparadijzen. Met 732 betrokkenen is ons land een van de hoofdrolspelers. Geen wonder want onze regering beschermt dit soort straffeloosheid. En terwijl ze het licht aan de fiscale hemel blijft ontkennen, wijst diezelfde regering telkens naar de gewone man en vrouw om het tekort in haar begroting op te vullen.

Het is genoeg geweest, er is wél een alternatief:

1. Harde aanpak van de Panama-profiteurs. De belastingsinspectie (BBI) moet zich concentreren op de 200 grootste fortuinen in ons land. Er moet een kadaster van de fortuinen worden ingesteld.

2. Dicht het gat in de begroting met de aanpak van de grote fraude en belastingontwijking. En niet met nieuwe besparingen op sociale zekerheid, openbare diensten of OCMW.

3. Volledige terugvordering van de 942 miljoen euro belastingcadeaus aan multinationals (Excess Profit Rulings), zoals Europa bepaalt.

Laat de overheid weten wat u vindt. Stuur een protestbericht naar de minister van Financiën.

Ja, ik stuur een protestbericht naar de minister van Financiën

• Download de Facebook banner