Foto Solidair

Peter Mertens (PVDA) “Diep geschokt door laffe aanval tegen Raoul Hedebouw”

Vanmorgen werd Raoul Hedebouw, vlak voor zijn 1 meitoespraak, in Luik aangevallen door een man gewapend met een keukenmes. De man viel Hedebouw langs achteren aan en plantte het mes in de dij van de PVDA-woordvoerder. Gelukkig werd Raoul Hedebouw slechts lichtgewond, maar “hij heeft geluk gehad”, volgens het medisch personeel van het Luikse ziekenhuis waar hij naartoe werd gebracht.

De aanvaller kon overmeesterd worden en werd gearresteerd door de politie. Raoul Hedebouw diende al klacht in bij de politie van Luik. De motieven van de dader zijn nog onbekend in deze fase van het onderzoek.

“Wij zijn diep geschokt door deze laffe aanval”, verklaarde PVDA-voorzitter Peter Mertens, die uit binnen- en buitenland al honderden steunbetuigingen ontving voor Raoul Hedebouw. “Veel moed, Raoul. We denken aan jou, hier in Antwerpen en in het hele land. We geven niet op”, liet de voorzitter van de linkse partij nog weten.

Raoul Hedebouw herstelt momenteel van de aanval, maar hij blijft strijdvaardig. Hij wist vanmorgen na de aanval trouwens toch nog zijn toespraak af te werken. “Er is meer nodig om ons het zwijgen op te leggen”, waren zijn eerste woorden.

Raoul Hedebouw dankt iedereen voor de vele steunbetuigingen die hij al heeft ontvangen.

Persdienst PVDA