De PVDA staat sterk op eigen benen en trekt onder aanvoering van dit A-team naar de Antwerpse kiezer. Bovenste rij v.l.n.r.: Mohamed Chebaa, Peter Mertens en Mie Branders. Onderste rij v.l.n.r.: Lise Vandecasteele, Jos D’Haese en Zohra Othman.

Peter Mertens: “We staan sterk op eigen benen”

Groen en sp.a trekken dan toch niet ‘Samen’ naar de Antwerpse kiezer. “Als politiek alleen maar over macht en over postjes handelt, dan oogst je modder”, zo reageert PVDA-voorzitter Peter Mertens.

Het spelletje moddergooien in de Antwerpse politiek heeft het kartel van sp.a en Groen doen uiteenspatten.

“Als politiek alleen maar over macht en over postjes handelt, dan oogst je modder. Als politiek niet over de noden van de mensen gaat, dan krijg je politieke spelletjes. Dat is de bedroevende waarheid van het triestige schouwspel in Antwerpen”, zo reageert PVDA-voorzitter Peter Mertens op de gebeurtenissen rond het kartel Samen in Antwerpen.

“Antwerpen verdient beter. Links verdient beter. Links verdient een sterke ruggengraat, met transparante politiek en een helder ethisch kompas. Links verdient integriteit en een onvoorwaardelijk engagement aan de kant van het volk”, aldus Mertens.

De PVDA, die door sp.a en Groen buiten de kartelbesprekingen werd gehouden, staat niet meteen te springen om alsnog met een van beide in zee te gaan. “Het eerste dat over Samen bekend raakte, was de invulling van de eerste drie plaatsen”, zegt Peter Mertens. “Dan hoeft het niet voor ons. De inhoud komt bij ons op de eerste plaats. We gaan dus gewoon door met onze bevraging van 10.000 Antwerpenaars, een enorm karwei, en het toetsen van ons programma bij de bevolking. We staan sterk op eigen benen.”

Heb je vrienden, collega's of familie die graag het positieve verhaal en de integere politiek van de PVDA ontdekken? Nodig hen uit voor, en kom ook zelf naar een van de nieuwjaarsrecepties die de PVDA in het hele land organiseert.
Klik hier voor een overzicht van alle plaatsen en data.