PVDA betuigt medeleven aan nabestaanden drie omgekomen havenarbeiders

Afgelopen zaterdag zijn in de Antwerpse haven drie havenarbeiders omgekomen. De PVDA, sinds jaren actief omtrent de havenarbeid, betuigt haar medeleven. En roept op om meer werk te maken van veilige werkomstandigheden.

De drie mannen waren aan het werk bij de Euroports terminal aan het Vrasenedok in de Waaslandhaven. Op een bepaald moment werden ze bevangen door gifdampen bij werkzaamheden in één van de laadruimen van de Saga Frontier, een schip dat voor de rederij Saga Carrier uit Hongkong vaart. Pogingen tot reanimatie konden hun levens helaas niet redden. De drie mannen overleden ter plaatse.

De werking PVDA-Haven betuigt haar innige deelneming aan de families, aan hun vrienden en collega's.

“Het leven verliezen terwijl men zijn boterham verdient, het is iets om nooit 'gewoon' te vinden. Mijn gedachten gaan in de eerste plaats naar de familie, vrienden en collega's. Sterkte!“, reageerde PVDA-voorzitter Peter Mertens.

Ook PVDA-volksvertegenwoordiger Raoul Hedebouw betuigt zijn medeleven met de families en collega’s. “Aan alle dokwerkers van het land wens ik veel moed. Vandaag meer dan ooit is de strijd voor veiligheid op het werk een noodzaak!”