Jan Vanderhoeven en Carl Buyck van communicatiebureau Akkanto overhandigen de “Gouden Eddy’s” aan Peter Mertens en Raoul Hedebouw, respectievelijk voorzitter en woordvoerder van de PVDA. (Foto Solidair, Martine Raeymaekers)

PVDA+ krijgt twee “Gouden Eddy’s” voor haar politieke campagne

auteur: 

Webteam PVDA

De sterke kiescampagne van de PVDA+ is ook de mensen van communicatiebureau Akkanto niet ontgaan. Zowel aan Nederlandstalige kant (met Peter Mertens) als aan Franstalige kant werd de PVDA+ winnaar van een “Gouden Eddy”, een trofee die Akkanto uitdeelt aan de “Beste politieke (actie of) campagne”.

Op maandag 16 juni kwamen Carl Buyck en Jan Vanderhoeven van communicatiebureau Akkanto langs bij de PVDA om twee “Gouden Eddy’s” uit te reiken. PVDA-voorzitter Peter Mertens en woordvoerder Raoul Hedebouw namen de trofeeën met plezier in ontvangst.

Ooit al gehoord van de “Gouden Eddy’s”? Dat is een prijs die uitgereikt wordt door Akkanto, een communicatiebureau gespecialiseerd in politieke communicatie. Akkanto maakte op zijn blog een gedetailleerde analyse van de voorbije kiescampagne. Het bureau observeerde gedurende de hele campagne de verkiezingsdebatten en ging op zijn blog dieper in op geslaagde, maar ook minder geslaagde acties. Met hun “Gouden Eddy” willen ze die acties of campagnes belonen die positief konden verrassen.

De bezoekers van de Akkanto-blog konden kiezen uit telkens vijf genomineerden. Aan Nederlandstalige kant won PVDA-voorzitter Peter Mertens in de categorie “Beste politieke actie of campagne”.

“Het werd een nek-aan-nek race tussen Peter Mertens (PVDA+), Kristof Calvo (Groen) en het duo Gwendolyn – De Block (Open VLD)”, schrijft Akkanto. “Mertens slaagde er in om de kleine PVDA+ op de kaart te zetten. De groeiende populariteit van PVDA+ is dan ook geen verrassing. Mertens is dan ook de verdiende winnaar van de Gouden Eddy, proficiat!”

Eerder had het communicatiebureau de nominatie van Mertens al verklaard als: “Hoeveel partijen zonder vertegenwoordiger in de Kamer ziet u in debatten? Eén. Hoeveel partijen die flirten met de kiesdrempel komen aan bod in de verkiezingen? Eén. Het moge duidelijk zijn, PVDA+ is er in deze campagne duidelijk in geslaagd zich te nestelen in het debat (…).”

De andere genomineerden waren “N-VA op de sociale media”, “Kris Peeters in 3D”, “Rechtuit Gwendolyn. Ronduit Maggie” en “Groen (achter de oren)”.

Ook aan Franstalige kant liet de PVDA de traditionele partijen achter zich. Akkanto: “Magnette, Reynders, Demotte en Lutgen moesten het afleggen tegen de PVDA die het ruim haalt. De partij haalt ruim de bovenhand en dat is te danken aan haar ‘super sociale’ campagne die tal van burgers wist te charmeren. Felicitaties aan de PVDA voor haar mooie campagne!”

“Zowel qua zichtbaarheid, als qua aanwezigheid is deze partij er duidelijk in geslaagd het verschil te maken, terwijl ze nog niet eens een enkele parlementair had”, aldus nog Carl Buyck bij het overhandigen van de twee Gouden Eddy’s aan de PVDA-verantwoordelijken.

Lees hier meer over de Gouden Eddy's.

Commentaar toevoegen