PVDA+ start informatiecampagne rond Oosterweel

De PVDA+ is in Antwerpen een grote informatiecampagne gestart over Oosterweel. De partij wil alle Antwerpenaren bereiken door een informatiefolder in 150.000 verschillende brievenbussen te bezorgen. Verschillende honderden vrijwilligers zullen daar deze maand mee in de weer zijn, in alle wijken van de stad.

“Het is tijd voor een tegenoffensief”, zegt voorzitter Peter Mertens. “We kunnen niet toelaten dat er miljarden en miljarden euro’s worden uitgegeven voor een project dat eigenlijk niets oplost. We worden overspoeld met propaganda vanuit de BAM-kant en heel veel mensen trekken aan onze mouw om andere informatie te geven. En dus leggen we twee kaartjes naast elkaar: het voorgestelde BAM-plan tegenover ons PVDA+plan. Dan kan iedereen zelf oordelen.”

De linkse partij PVDA+ is de stilstand beu, en wil dat het vooruit gaat zowel met mobiliteit als met gezondheid. “Wij vragen heel eenvoudige oplossingen. Maak eerst de Liefkenshoektunnel tolvrij, leg de A102 aan in de bedding die nu al voorzien is, voer rekeningrijden in voor doorgaand vrachtverkeer via het Duitse Maut-systeem. En overkap de ring. Dat is mogelijk met de opbrengst van dat Maut-systeem. Het is een eenvoudig plan, snel, gezond en goedkoop.”, zo zegt Mertens nog.

De PVDA+ hield onlangs reeds drie druk bijgewoonde informatie-avonden in Antwerpen, met name op Linkeroever, in Berchem en in Deurne. De partij plant ook in de komende maanden nog verdere informatieavonden te organiseren.