PVDA zoekt een digital motion designer (m/v/x)

Het communicatieteam van de PVDA zoekt een creatieve grafisch vormgever. Jij helpt ons om originele en interactieve content voor onze digitale kanalen te creëren. Je vertaalt de politieke boodschappen van de partij naar sterke grafische content voor Facebook, Twitter en Instagram en onze website.

We willen de stem van consequent links de komende jaren laten weerklinken in elk belangrijk maatschappelijk debat. Op basis van een duidelijke briefing zorgt je zelf voor de visuele content die daarbij hoort: foto’s, infographics, animaties en video’s. We kijken uit naar een creatief talent met hands-on mentaliteit. Ben jij de persoon die we zoeken?

Wat verwachten we van jou?

• Je bent een digital native met feeling voor communicatie en online media.
  • Gepassioneerd door webdesign en motion design.
  • Je bent een pro in het maken van sprekende visuals, animaties en filmpjes.
  • Jouw beelden en visuals zijn niet alleen maar mooi en professioneel gemaakt. Je beheerst als geen ander de kunst van de visuele storytelling waarmee je onze boodschap kracht bij zet en de juiste mensen weet te beroeren. Of het nu voor social media, de website, e-mail is. Het maakt niet uit. Je bent een social media addict: Facebook, Twitter en Instagram hebben geen geheimen meer voor jou.
  • Je hebt onze visuele huisstijl binnen de kortste keren in de vingers én je bent er ook de bewaker van.
  • Je bent vertrouwd met de technische aspecten van online video’s (productie, camera & montage), je kunt creatieve ideeën omzetten in een script of storyboard, enz.
  • Je beschikt over een diploma in de grafische richting en verder heb je een sterke professionele kennis van Adobe Creative Cloud (minstens Photoshop, Indesign, Premiere of vergelijkbaar).
  • Je bent stressbestendig en flexibel.
  • Je werkt zelfstandig maar geniet ook van teamwork.
  • Je hebt minstens een passieve kennis van Frans.

Je hart klopt links. Uiteraard ben je op de hoogte van politiek en actualiteit én kan je je vinden in de waarden van de PVDA. Je bent een social media freak, en gepassioneerd door politiek. Social media zijn voor jou hét middel om de PVDA op de kaart te zetten.

Wat mag je van ons verwachten?

Een uitdagende job in een boeiende omgeving. Je komt terecht in een enthousiast team op de hoofdzetel van de PVDA in Brussel, in het hart van een sociaal geëngageerde, toekomstgerichte organisatie.

Je krijgt het vertrouwen en alle kansen om in het middelpunt van de Belgische en Vlaamse politiek de nationale verkiezingen voor te bereiden en mee vorm te geven.

Zin om er in te vliegen?

Stuur een mailtje naar media@pvda.be met je cv en portfolio.

Praktisch:

• je kan starten vanaf januari 2019