PVDA zoekt een social media creative (m/v/x)

Het communicatieteam van de PVDA is op zoek naar een social media creative. Je ontwikkelt social media concepten voor Facebook, Twitter en Instagram. Je verzint originele content, schrijft copy en stuurt designers aan. Creativiteit, zowel in tekst als beeld, zijn jouw grootste troeven. Je kunt je goed inleven en ontwikkelt social posts en advertentie-strategieën op maat van verschillende doelgroepen. Heb je ook sterke grafische skills? Daar worden we helemáál wild van!

Samen met het hele team denk je na over hoe we onze standpunten met zoveel mogelijk impact op de social media brengen. Op basis van een duidelijke briefing ben jij in staat om een nieuwe post of campagne van a tot z in handen te pakken, en daarbij ook een beroep te doen op je collega’s. Je helpt onze social media strategie verder uitbouwen, om ons zo dichter bij te brengen bij onze community. Ben jij de persoon die we zoeken?

Wat verwachten we van jou?

• Je bent een digital native met feeling voor communicatie en online media.
  • Je kan onze visie en ideeën op een leuke en originele manier vertalen naar social media.
  • Je loopt over van creativiteit: je hebt meer ideeën dan tijd.
  • In het bezit van een scherpe pen die vlot en overtuigend schrijft.
  • Je bent een pro in het bedenken van sprekende social post concepten.
  • Je bent een een social media addict: Facebook, Twitter en Instagram hebben geen geheimen voor jou.
  • Je bent stressbestendig en flexibel.
  • Je werkt zelfstandig maar geniet ook van teamwork.
  • Je hebt minstens een passieve kennis van Frans.
  • Je hebt ervaring met het opbouwen van advertentiecampagnes, je kent de Facebook Ads Manager.

Pluspunt:

• Grafisch vormgever en/of motion designer.
  • Bekend met Adobe Photoshop, Indesign, Premiere (dubbele bonuspunten als je ook met After Effects overweg kan).

Je hart klopt links. Je volgt de actualiteit op de voet en je kan je vinden in de waarden van de PVDA. Je bent een social media freak en gepassioneerd door politiek. Social media zijn voor jou hét middel om de PVDA op de kaart te zetten.

Wat mag je van ons verwachten?

Een uitdagende job in een boeiende omgeving. Je komt terecht in een enthousiast team op de hoofdzetel van de PVDA in Brussel, in het hart van een sociaal geëngageerde, toekomstgerichte organisatie.

Je krijgt het vertrouwen en alle kansen om in het middelpunt van de Belgische en Vlaamse politiek de nationale verkiezingen voor te bereiden en mee vorm te geven.

Zin om erin te vliegen?

Stuur een mailtje naar media@pvda.be met je cv en stel jezelf zo duidelijk en origineel mogelijk voor aan de hand van een Facebookpost. Ga je voor een foto, video, carrousel of post? Lange tekst, korte tekst? Dat kies je zelf, jij bent de pro ;-)

Praktisch:

• je kan starten vanaf januari 2019