Slotmeeting ledencongres PVDA: ‘Solidariteitscongres’

Webredactie

Zaterdagnamiddag 13 juni houdt de PVDA de slotmeeting van haar ledencongres ‘Solidariteitscongres’.

Op onze tweetalige slotmeeting stellen we onze nieuwe oriëntaties voor, onder de titel ‘verbreden – verbinden – verdiepen’.

Verder zal die zaterdag de voorzittersverkiezing van de PVDA doorgaan. De uittredende voorzitter, Peter Mertens, heeft zich kandidaat gesteld voor een tweede termijn als voorzitter. De congresafgevaardigden stemmen over zijn kandidatuur.

Het Solidariteitscongres van de PVDA legt een bijzondere klemtoon op de sociale bewegingen die in heel Europa steeds meer op het voorplan treden.

In het Europese luik ‘Athene – Barcelona – Brussel’, zijn we erg tevreden dat we twee bijzondere gasten mogen verwelkomen:

Uit Griekenland komt Dikaios Psikakos van het steunplatform Solidarity4All. De ngo Solidarity4All* houdt zich onder meer bezig met de acties rond gezondheidszorg en rond toegang tot elektriciteit in Griekenland. De Griekse kwestie staat meer dan ooit in het hart van Europa
Vanuit Spanje komt José Enrique Alonso Velasco. Hij is één van de trekkers van het Platform tegen Uithuiszettingen (PAH)**, dat door Ada Colau werd opgezet. Ada Colau werd onlangs met Barcelona em Comú verkozen tot burgemeester van de Catalaanse hoofdstad. José Enrique haalde met de lijst ImaginaBurgos 20 procent van de stemmen in Burgos.

Ook vanuit België komen verschillende gastsprekers uit de sociale bewegingen:

Zo zullen onder meer Werner Van Heetvelde (AC-ABVV), Ferre Wyckmans (LBC-ACV), Ilse De Vooght (Femma), Natalie Eggermont (Climate Express) en Stand Up Diversity (Diversiteit maakt ons sterker) het woord nemen.

De verkiezing van de voorzitter gaat van start om 13u. De slotmeeting zelf begint om 14u00 en sluit af rond 16u30. Daarna verwelkomen we onze leden graag op de receptie met een hapje en een drankje.

De slotmeeting gaat door op zaterdagnamiddag 13 juni om 13u, in het Auditorium 2000, Brussels EXPO, Miramarlaan 11, 1020 Brussel. De slotmeeting van het ledencongres is toegankelijk voor alle leden van de PVDA, op vertoon van hun lidkaart. Gezien de plaatsen beperkt zijn is inschrijven noodzakelijk. Liefst via mail naar een van onze provinciale secretariaten, of via een mail naar pvda@pvda.be.

* http://www.solidarity4all.gr/

** http://afectadosporlahipoteca.com/

Ik wil graag inschrijven
Beste, zoals hierboven staat: je moet je inschrijven. Liefst via mail naar je provinciaal secretariaat. Voor adressen zie: http://pvda.be/pvda/contact. Voor jou in Antwerpen is dat antwerpen@pvda.be.