Foto Solidair, Salim Hellalet

Spreek Maggie De Block aan met argumenten, niet met scheldpartijen

Op haar Facebook pagina vraagt Maggie De Block om haar geen haatberichten meer te sturen. Ze schiet daarbij met scherp op een oproep van de PVDA en GVHV om een wenskaart op te sturen naar de minister om zo te protesteren tegen het duurder worden van een aantal geneesmiddelen.

"In totaal hebben honderden patiënten een persoonlijke boodschap doorgestuurd naar de minister. Veel patiënten zijn ten einde raad en terecht heel erg kwaad over het duurder worden van hun medicatie", zegt initiatiefnemer Dirk Van Duppen.

"De overgrote meerderheid van de boodschappen bevatten pakkende verhalen en confronterende getuigenissen. Enkelingen maken echter misbruik van die campagne om scheldpartijen en haatberichten op te sturen naar de minister. Dat is voor ons onaanvaardbaar. Wij willen ons daar absoluut van distantiëren en hebben dan ook woensdag beslist om alle wenskaarten die naar de minister verstuurd worden via de campagne eerst te screenen. Wij willen graag een inhoudelijk debat voeren met de minister, en we hebben daarbij argumenten genoeg. Voor haat en persoonlijke verwensingen is absoluut geen plaats."