Foto Solidair, Dieter Boone

Stuur een protestmail en zet de ambassadrice van Israël het land uit

Na de moordpartij in Gaza waarbij het Israëlische leger 61 Palestijnen vermoordde, onder wie acht kinderen, eist de PVDA dat de Israëlische ambassadeur het land wordt uitgezet. Ook jij kunt daarbij helpen.

14 mei was een bloedige dag in Gaza. 61 vreedzame demonstranten (onder wie acht kinderen) werden door het Israëlische leger doodgeschoten en meer dan 2.400 mensen geraakten gewond.

De ambassadrice van Israël, Simona Frankel, vergoelijkte die moordpartij door te stellen dat al die doden “terroristen” waren en het dus gewettigd was ze neer te schieten.

Na die zware uitspraken riep minister van Buitenlandse Zaken Didier Reynders haar op het matje roepen en sprak hij zijn afkeuring uit over haar woorden. Toch blijft de ambassadrice herhalen dat Israël geen enkele schuld treft in de gebeurtenissen en dat alle doden gemanipuleerd werden door terreurgroepen, ook de kinderen.

In plaats van wat schuchtere verklaringen, eist de PVDA dat België een krachtig gebaar stelt. We willen dat België onmiddellijk zijn ambassadeur uit Israël terugroept en de Israëlische ambassadrice het land uitzet.

We vragen daarom dat massa's mensen een protestmail naar minister van Buitenlandse Zaken Reynders sturen.

Ik stuur een protestmail naar Reynders

We moeten krachtige maatregelen nemen tegen Israël, opdat dat land een einde maakt aan de bezetting van Palestina en opdat er geluisterd wordt naar de legitieme eisen van de Palestijnen.