“Waarom moeten het altijd de kleintjes zijn die moeten betalen?”

Webredactie

In Frankrijk konden de gele hesjes Macron zijn oneerlijke belasting doen intrekken. “Wat in Frankrijk gebeurt, zal ook in België gebeuren”, vertelde Raoul Hedebouw (PVDA) deze week in het parlement. “Hou jullie maar vast, want meer en meer mensen willen jullie regering zien vallen. Zo beu zijn ze de antisociale maatregelen die jullie tegen de mensen nemen.”

Ook wij kunnen druk zetten tegen oneerlijke belastingen: www.verhoogdekoopkracht.be

Reacties

De tijden zijn niet verbeterd voor de onderste lagen van de Belgische bevolking. Integendeel, de laatste decennia gaat het voor de overgrote deel van de bevolking elk jaar een beetje slechter. Het is lang geleden dat ik nog gehoord heb hoeveel percent van de bevolking onder het minimum leefloon zaten. Hoeveel schulden onze jonge gezinnen bij de banken lopen hebben. ?? Het aantal inschrijvingen aan de universiteiten gaat er niet op achteruit zegt men. Maar hoeveel studenten hebben geen bijbaan en kunnen dan na één jaar, of 2 jaar het niet meer trekken, en zitten ze zonder diploma te bedelen voor een job ?? Wij zijn allemaal de "graaicultuur" van onze ministers, senators, enz... al lang meer van beu. Och! Arme die Mr. Van Deurzen... Over de 430.000 Euro premie krijgt die sukkel, die ZELF zijn ontslag heeft gegeven. Als een gewone werkman/vrouw zelf zijn ontslag geeft krijgt hij/zij GEEN ROOIE CENT behalve dan 6 weken doorbetaald of zo, en je kan zelfs niet onmiddellijk gaan stempelen, want je wordt beschouwd als een luie, lamme profiteur. Dat je zelf je ontslag hebt gegeven omdat Mr. X jou, Mevr. Y, niet kan gerust laten of je gepest wordt tot je er een zenuwinzinking aan overhoudt, DAT KAN NIET !! Als je jaren geleden als kaderlid je ontslag kreeg, kon je gemakkelijk tot meer dan een jaar lang doorbetaald worden (en als je CEO echt je gezicht niet meer kon zien mocht je NIET meer komen werken). Maar dat vonden de bazen natuurlijk niet eerlijk hè. En onze politiekers knikten. Nu krijg je nog een max. van 6 maand heb ik horen zeggen. Na 25 of 30 jaar dienst moet je dan maar een gelijkwaardige job zien te vinden. Als je niet in de IT buz. zit, kan je dat op je bil schrijven. Als je nu op je 55 nog een een job wilt met een bediendecontract, schrijf dat dan maar op je bil, en met kinderen die naar de unief gaan, vergeet je de jaarlijkse vakantiereis maar. Alles wat onze rechtse regeringen de laatste tientallen jaren hebben gedaan : cadeautjes gegeven aan de bedrijven ; lagere belastingen tegenover een X aantal extra arbeidsplaatsen. Vraag me af of er wel extra arbeidsplaatsen bijgekomen zijn. Wij hadden vroeger de duurste arbeidskosten. Dat is zeker NIET MEER het geval maar we betalen nog WEL DE HOOGSTE BELASTINGEN op ons loon !! Nu staan ze te roepen dat ze op 4 jaar tijd meer dan 200.000 banen gecreëerd hebben. Waar ? In welke sectoren ? En halftijdse of ?? Die jobkes met dienstencheques ?? Dat zijn geen banen !!! Dat is een kaakslag voor de werkmens. Alleen om het zwart werk wat tegen te gaan, en daar moet de overheid dan nog een pak bovenop bij betalen, en is er ook nog de aftrek van belastingen ?? Hoeveel kosten die jobs eigenlijk aan de overheid, ttz. aan de belastingbetaler !! Niet moeilijk dat er nu veel mensen op straat komen om hun ongenoegen uit te schreeuwen. En dat ze steeds meer racistisch worden. Ja, als ze de Belgische werkmensen in de rug schieten, dan gaan de meesten niet verder denken en de schuld bij onze politiekers zoeken. Neen, het zijn die "bruine mannen" en die Oostblokkers die de schuld van alles zijn. Laat de NV-A maar gauw ook het statuut van "Cordon Sanitaire", aan zijn broek krijgen, dan gaan de mensen misschien terug wat afkoelen en de schuld leggen waar ze ligt.