Foto Solidair

We verwelkomen je graag, op ManiFiesta

De mannen en vrouwen van de PVDA zien je graag langskomen op ManiFiesta, hét solidariteitsfeest dat van 16 tot 18 september doorgaat in Bredene. In een warme, ontspannen sfeer. Want “eerst de mensen, niet de winst”, is niet alleen een slogan, maar ook – en vooral – een concreet engagement.

PVDA Plaza is de plek waar de mensen van de nationale partijleiding jou graag persoonlijk verwelkomen, zoals voorzitter Peter Mertens, maar ook de federale volksvertegenwoordigers Raoul Hedebouw en Marco Van Hees. Je ziet er ook de journalisten van Solidair, het nieuwsmedium van de partij, aan het werk en ontdekt de andere zijde van je favoriete maandblad.

Op ManiFiesta kun je ook de ronde van België doen, langsheen de provinciale tenten van de PVDA. Je ontdekt er de vele lokale afdelingen van de PVDA, de gemeente- en provincieraadsleden, en waarmee zij zoal bezig zijn. Maar proef ook de lokale lekkernijen van elke streek. En geniet vooral van de debatten, concerten en andere activiteiten die er op het programma staan.

Niet te missen in PVDA Plaza:

Zaterdag

• Meet & Greet met Aleida Guevara, dochter van Che.
  • Achter de schermen van de Kamer. PVDA-volksvertegenwoordigers Raoul Hedebouw en Marco Van Hees klappen uit de biecht over de twee jaar dat ze in het parlement zitten.
  • Solidair gaat in gesprek met de geëngageerde Britse band Asian Dub Foundation

Zondag

• Peter Mertens praat met viroloog/opiniemaker Marc Van Ranst over de maatschappelijke uitdagingen van vandaag.
  • Feministes Anja Meulenbelt (Nederland) en Aurélie Lanctôt (Canada) in gesprek met PVDA-ondervoorzitter David Pestieau.

Zondag 15u30: Centraal moment

Dit is dé grote bijeenkomst op ManiFiesta. Met onder meer de toespraak van PVDA-voorzitter Peter Mertens die het nieuwe politieke jaar op gang trapt, en de uitreiking van de Prijs Solidair aan een opmerkelijk progressief initiatief van het voorbije jaar.

“Vrouwen in strijd”: fototentoonstelling Solidair

De fotografen van Solidair staan altijd op de eerste rij. Daar vonden ze een pak vrouwen die op de barricaden staan tegen onrecht. Vakbondsvrouwen die strijden tegen de wet-Peeters, advocates die opkomen tegen de afbouw van justitie, jonge vrouwen die solidair zijn met vluchtelingen… Kortom, de vele gezichten van vrouwen in strijd. Het hele weekend doorlopend in PVDA Plaza.

Info & tickets ManiFiesta