Wij hebben gekozen: de fortuinen activeren

Webredactie

De rijken belasten opdat ze voor één keer ook een inspanning zouden leveren, dat is een van de belangrijkste maatregelen van de PVDA. En omdat we elke dag opnieuw een bewijs leveren van de noodzaak ervan (het gat in de begroting, ondergefinancierde zorgvoorzieningen, ontslagen, …), heeft de linkse partij besloten haar campagne nieuw leven in te blazen, met nieuwe goodies en een versterkt digitaal luik.

De regering plundert de kleine portemonnees en laat de grote fortuinen ongemoeid. Is het niet logischer dat de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen? Daarom kiest de PVDA voor de miljonairstaks, de enige rechtvaardige taks die de werknemers met rust laat en het geld haalt waar het écht zit: bij de miljonairs, die bovenop hun huis een fortuin hebben van meer dan 1 miljoen euro. De miljonairstaks brengt jaarlijks 8 miljard euro op, geld waarmee we de kwaliteit van ons onderwijs, onze zorg, onze publieke diensten opnieuw kunnen opkrikken.

Teken onze petitie op www.miljonairstaks.be.

Download de nieuw Facebook visual:

Meer weten

Alles wat u al had willen weten over de miljonairstaks

85 % voor een miljonairstaks: het antwoord op de meest gestelde vragen

Zeg nu eens duidelijk: wil je de 1 procent multimiljonairs belasten, ja of neen?

Peter Mertens en Marco Van Hees weerleggen de zeven belangrijkste drogredenen van het ik-wil-wel-maar-ik-kan-niet-discours. Wil de regering de 1 procent multimiljonairs belasten: ja of neen?